تفریح و سرگرمی

مضرات و فواید خوردن غذای تند

غذاهای تند از آن چیزهایی هستند که یا دوستشان دارید یا از آنها متنفرید و معمولا حد وسطی وجود ندارد (البته ما معتقدیم که وجود دارد). با مواد زیادی می‌توان غذا را تند کرد اما یکی از راحت‌ترین راه‌ها اضافه کردن سس تند است. حتی در حین پخت و پز و قبل از حاضر شدن غذا می‌توانید به آن سس تند اضافه کنید. مانند همه مواد غذایی، سس تند هم می‌تواند در کوتاه مدت و میان مدت تاثیر زیادی روی بدن و سلامتی شما داشته باشد. تاثیرات گوارشی، افزایش انرژی، افزایش طول عمر و خیلی چیزهای دیگر. در ادامه با همراه باشید تا ببینیم سس تند با بدن شما چه می‌کند. 

تاثیر رنگ ها بر مغز انسان


تصادفی نیست که بیشتر رستوران ها در لوگوی خود از دو رنگ ثابت استفاده می کنند یا پرستاران در بیمارستان ها معمولاً لباس هایی به رنگ آبی روشن می پوشند. همۀ ما تأثیر رنگ ها را تجربه کرده ایم، چه متوجه آن شده باشیم و چه نشده باشیم.

بیشتر روانشناسان در این مورد هم عقیده هستند که رنگ ها بر چگونگی دریافت ما از برخی موقعیت ها اثر می گذارند. بعضی از پژوهشگران معتقدند که مغز ما به طور ذاتی رنگ ها را با احساسات پیوند می دهد، از طرفی عده ای نیز بر این عقیده اند که احساساتی که ما به هر رنگ ربط می دهیم اکتسابی هستند. برای مثال، روانشناسانی که رنگ قرمز را بررسی کرده اندعقیده دارند که بیشتر مردم آن را با خطر مرتبط می دانند.

انواع روش های جلوگیری از بارداری

برای جلوگیری از بارداری کدام روش را انتخاب کنیم؟


راه های خیلی زیادی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد و انتخاب یک راه ممکن است برای شما سخت باشد و ندانید که راهی که انتخاب می کنید بهتر از بقیه است یا خیر. این سوالات را برای انتخاب راه بهتر از خودتان بپرسید:

زرشک پلو با مرغ مجلسی درست کنید حرفه ای و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی
برنج :4 پیمانه 
مرغ :4 تکه
پیاز خرد شده نگینی : 1 عدد
زرد چوبه :1 قاشق مربا خوری
نمک : 1 قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ :  4 قاشق غذاخوری
آبلیمو : 1 قاشق غذاخوری
گلاب :  1 قاشق غذا خوری
زرشک :1 پیمانه
شکر :2 تا 3 قاش غذاخوری
خلال پسته :100 گرم
کره :50 گرم