تفریح و سرگرمی

طرز تهیه پای سیب سرخ‌شده

در این مطلب از مجله آشپزی بهار دستور پخت پای سیب به روش سرخ کردن را ارائه می‌دهیم. البته اگر نگران سلامتی این دسر خوشمزه هستید، توصیه می‌کنیم آن را با روغن سرخ‌کردنی بهار الماس تهیه کنید.
مواد لازم برای خمیر پای:

آرد سفید ۱ پیمانه

کره سرد ۶ قاشق غذاخوری

آب یخ ¼ لیوان

نمک نصف قاشق چای‌خوری

شکر ۱ قاشق چای‌خوری

روغن سرخ‌کرنی 

مواد لازم برای داخل پای سیب

سیب پوست‌گرفته و خردشده ۲ پیمانه

آب سیب ½ پیمانه

شکر ¼ پیمانه

دارچین ۱ قاشق چای‌خوری

آب و پوست ۱ عدد لیمو

کمی نمک

آرد ۲ قاشق غذاخوری

خاک قند برای تزیین

طرز تهیه پای سیب سرخ‌شده

آرد، نمک و شکر را در غذاساز بریزید و ۳ بار با هم مخلوط کنید. کره را به قسمت‌های بزرگ تقسیم کنید و به مواد داخل غذاساز اضافه کنید. چند بار با غذاساز مواد را مخلوط کنید تا مواد دانه دانه شوند. آب سرد را به مواد اضافه کنید و دوباره با غذاساز ۲ تا ۳ بار آن را مخلوط کنید. به نحوی که مواد به صورت یک خمیر در بیاید. مواد را با دست مخلوط کنید و سپس آن را روی ظرف صاف که آرد پاشی شده پهن کنید و سپس آن را به مدت ۳ دقیقه در یخچال قرار دهید.

در این مدت مواد داخل پای سیب را آماده کنید. برای آماده کردن مواد داخل پای سیب، ابتدا سیب‌های خرد شده، آب سیب، شکر، پوست لیموترش، آب لیموترش و نمک را مخلوط کنید. و در یک ماهیتابه با درجه حرارت بسیار کم بپزید تا شروع به حباب زدن کند. بعد از ۱۵ دقیقه سیب‌ها کاملا نرم می‌شوند اما همچنان بافت خود را حفظ می‌کنند. مواد را از روی حرارت بردارید و آرد را درون آن بریزید و اجازه دهید تا ۱ تا ۲ دقیقه دیگر همچنان بپزد. بعد از چند دقیقه سیب‌ها و آرد را از روی شعله گاز بردارید و اجازه دهید کاملا خنک شود.

در تفریح98 همراه ما باشید

حالا برای آماده کردن پای سیب، داخل یک ماهیتابه عمیق روغن سرخ‌کردنی بهار الماس بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا گرم شود. روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر پای سیب را روی آن پهن کنید. سپس با قالب گرد آن را قالب بزنید. هر دایره را به ۲ قسمت تقسیم کنید و روی یکی از نیم‌دایره‌ها، مقداری از مواد داخل پای سیب را بریزید. سپس نیمه دیگر دایره را روی آن قرار دهید و لبه‌ها را به هم بچسبانید. برای اینکه لبه‌های خمیر کاملا به هم بچسبند، می‌توانید لبه‌ها خمیر را به کمک قلم مو خیس کنید. با چنگال روی لبه‌های خمیر فشار دهید. سپس هر پای سیب را داخل روغن داغ شده بیاندازید و در حدود ۳ تا ۴ دقیقه سرخ کنید. مراقب باشید که پای نسوزد. بهتر است پای سیب داخل روغن را بعد از دو دقیقه پشت و رو کنید تا دو طرف آن کاملا سرخ شود. بعد از اینکه پای سیب کاملا سرخ شد، آن را از روغن خارج کنید و روی یک کاغذ یا حوله قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. بعد از اینکه پای سیب‌ها خنک شد، روی آن کمی خاک قند بپاشید.

منبع: baharoil

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی