تفریح و سرگرمی

طرز تهیه پیراشکی گوشت

دستور پخت پیراشکی گوشت

پیراشکیگوشت غذای خوشمزه و مقوی است با خمیر نان باگت و در ماکروویو تهیه کنید ساده و سریع آماده میشود. پیراشکی گوشت را با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

Image result for ‫پیراشکی گوشت‬‎

  1. مواد لازم

    مواد لازم برای خمیر:

  2. 4 پیمانه آرد

  3. 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

  4. 1 عدد تخم مرغ

  5. 1 قاشق چایخوری نمک

  6. 1 لیوان آب ولرم

  7. مواد داخل پیراشکی:

  8. 300 گرم گوشت چرخکرده

  9. 100 گرم نخود فرنگی

  10. 100 گرم قارچ

  11. 2 عدد پیاز متوسط

  12. 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

  13. 100 گرم پنیر پیتزا

  14. 2 قاشق جعفری خرد شده

  15. نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خمیر پیراشکی

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا خمیر نان باگت را ورز داده و سپس مواد خمیر پیراشکی شامل شیر، روغن، تخم مرغ و پودر دارچین را اضافه کنید و خمیر را خوب ورز دهید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت

برای تهیه پیراشکی گوشت ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کرده و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز داغ تفت داده بعد از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه، قارچ ها را خرد کرده و داخل گوشت بریزید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و در آخر جعفری و فلفل دلمه ای و زیره را داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید کمی مخلوط پیراشکی گوشت بپزد.

در تفریح98 همراه ما باشید

طرز تهیه ترشی فلفل سبز

بعد از خاموش کردن گاز، سیب زمینی سرخ شده را به مخلوط پیراشکی گوشت اضافه کنید، حالا مواد داخل پیراشکی گوشت آماده است.

به اندازه یک نارنگی از خمیری که آماده کرده اید برداشته و با وردنه روی آرد باز کنید و روی قالب پیراشکی قرار داده و مواد پیراشکی گوشت را داخل خمیر بریزید. موقع درآوردن پیراشکی از قالب کمی دقت کنید که خمیر آسیب نبیند.

ماکروویو را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد و یا فر گاز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آماده کنید، سینی فر را چرب کنید و پیراشکی های گوشت را داخل سینی بچینید.

یک عدد تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و یک قاشق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید و با قلم مو روی پیراشکی گوشت بمالید و کمی هم کنجد روی آنها بپاشید.
چنانچه از ماکروویو استفاده می کنید سه پایه ماکروویو را داخل فر بگذارید برای پخت پیراشکی مدت ۲۰ دقیقه و سپس گریل آنها ۸ دقیقه کافی است.

در طرز تهیه پیراشکی گوشت به نکات زیر توجه کنید:

• برای سرخ کردن پیراشکی ها بهتر است از روغن کنجد و یا روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده نمایید تا هم پیراشکی های شما خوشمزه تر شود و هم از ضررهای داغ شدن زیاد روغن در امان باشید، چرا که با حرارت دیدن زیاد روغن، دودی تولید می شود که سرطانزا است.

• یک قاشق چایخوری جوش شیرین معادل 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر می باشد که بهتر از ترکیب این دو برای تهیه خمیر پیراشکی استفاده کنید.

• از خمیرهای آماده نیز می توانید برای تهیه پیراشکی استفاده نمایید. اما خمیری که خودتان درست کنید بسیار لطیف تر و نرم تر خواهد شد و پیراشکی شما نیز پس از سرخ شدن نرم است.

• زمانی که مواد گوشتی پیراشکی را داخل خمیر ریختید با استفاده ار چنگال لبه های خمیر خوب به هم بچسبانید و یا لبه های خمیر را پیچ بدهید تا در روغن از هم نپاشد.

• سرو کردن پیراشکی همراه سس بسیار لذت بخش و جذاب تر خواهد بود.

• می توانید برای زیباتر شدن پیراشکی قبل از سرخ شدنشان بر روی آن ها مقداری کنجد و خرفه بپاشید و سپس سرخشان کنید.

منبع: pitals.wordpress.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی