تفریح و سرگرمی

فواید غذایی جوجه

جوجه تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است.
جوجه را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که جوجه اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمز می باشد.

در تفریح98 همراه ما باشید

 

فواید غذایی جوجه

● مواد موجود در ۱۰۰گرم جوجه

 فواید جوجه:
جوجه یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد و همانطور که می دانید ما آمینو اسید مورد نیاز خود را از پروتئین حیوانی و گیاهی تامین می کنیم.
 منبعی مناسب برای پروتئین
افرادی که گوشت خوار هستند اما به دنبال راهی برای کاهش چربی اضافه در غذای خود می گردند می توانند مرغ را جایگزین غذاهای پرچرب خود نمایند. کم حجم ترین قسمت جوجه گوشت سینه آن است که چربی آن نصف یک تکه استیک است. حتی مشخص شده است که چربی جوجه بسیار کمتر است چربی موجود در گوشت می باشد حتی اگر آن را با پوست که چربی دوبرابر گوشت بدون پوست دارد مصرف کنیم بنابراین بهتر است که پوست جوجه را قبل از پختن جدا کنیم.

 پروتئین ؛ محافظ بزرگسالان در برابر پوکی استخوان
مطالعات نشان داده است که گروهی از افراد خصوصا افراد مسن و بزرگسال پروتئین کمی مصرف می نمایند و همانطور که می دانیم پروتئین عاملی مهم برای کاهش پوکی استخوان در بزرگسالان می باشد. در مطالعه ای که برروی تعدادی مرد و زن بین سنین ۷۰ تا ۹۰سالگی با مصرف پروتئین بالا صورت گرفت دانشمندان مشاهده نمودند که در طول ۴ سال این افراد کمتر از کسانی که پروتئین کمی مصرف می نمودند مبتلا به پوکی استخوان گردیده اند. پروتئین های حیوانی بسیار بهتر از باقی پروتئین ها برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان عمل می کنند.

● مواد مغذی موجود در جوجه و پیشگیری از سرطان

جوجه منبعی بسیار غنی از ویتامین B و نیاسین (موادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان) است.
ترکیبات DNA نیازمند نیاسین می باشد و کمبود نیاسین (مانند ویتامینهای B) به طور مستقیم به آسیب های ژنتیکی منتهی می شود.
جوجه همچنین حاوی مواد معدنی دیگری نظیر سلنیوم می باشد. سلنیوم یکی از منابع مهم برای حفظ سلامتی انسانها است. این ماده جزئی مهم از چندین مسیر عمده متبولسمی، شامل متابولیسم هورمون تیروئید، سیستمهای دفاعی آنتی اکسیدانی و عملکرد ایمنی، است.
 پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و بیماری چشم ناشی از کهولت سن
در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است مشخص شده است که غذاهای حاوی نیاسین مانند جوجه از ابتلا به آلزایمر و بیماری چشم ناشی از کهولت سن پیشگیری می کند.
 ویتامین B و انرژی
جوجه نه تنها منبعی غنی از نیاسین می باشد بلکه منبعی غنی از ویتامین B۶ نیز می باشد. وجود ویتامینهای B در جوجه آن را غذایی مفید برای نگهداری انرژی در بدن کرده است زیرا ویتامین های B کوفاکتورهایی برای کمک به آنزیمهای بدن و راهنمایی آنها در فعالیتهای متابولیکی هستند.
● نحوه نگهداری و ذخیره
بهترین گزینه برای انتخاب جوجه توجه به سفتی، گوشتالو و گردبودن سینه آن می باشد. چه بخواهیم قسمتی از جوجه را خریداری نماییم و چه یک جوجه کامل را در نظر بگیریم باید گوشت آن در مقابل فشار انعطاف پذیر باشد و بوی بدی ندهد. بعد از خرید جوجه بسته بندی شده حتما به تاریخ مصرف آن توجه کنید.
رنگ زرد و یا سفید جوجه هیچ نقشی در ارزش تغذیه ای آن ندارد و صرف نظر از رنگ آن پوست جوجه باید مات و بدون وجود لکه ای باشد.
اگر شما جزء افرادی هستید که جوجه یخ زده استفاده می نمایید از منجمدبودن و سفت بودن جوجه به طور کامل مطمئن شوید. همچنین از خرید جوجه هایی که در کیسه آنها آب منجمد شده وجود دارد به این دلیل که امکان آب شدن و دوبار یخ زده آنها وجود دارد صرف نظر کنید.برای فریزکردن جوجه بهتر است ابتدا آنها را شسته و خشک کنید و بعد آنها را در آلومینیوم، فویل و یا کیسه فریزر قرار داده و در فریزر بگذارید. با این روش می توانید جوجه را برای مدت یکسال فریز کنید.

منبع :tomato4.home

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی