تفریح و سرگرمی

شیرینی دانمارکی براق و خوشمزه + طرز تهیه خانگی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

توی مهمونی ها و مراسمات خیلی شیک شاید زیاد جایی برای شیرینی خشک نباشه ، اما شیرینی دانمارکی فرق داره و بخاطر طعم فوق العاده ش و زیاد خشک نبودنش پای ثابت بسیاری از مهمانی ها و پذیرایی ها می باشد

شیرینی دانمارکی

مواد لازم برای شیرینی دانمارکی

آرد حدودا 500 گرم 
تخم مرغ 3 عدد متوسط یا 2 عدد بزرگ
شیر 1 پیمانه 
شکر 3/4 پیمانه 
روغن 3/4 پیمانه 
خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری 
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
زرده تخم و کنجد برای رومال 
مواد لازم کرم :
آب نصف پیمانه 
شیر نصف پیمانه 
شکر 1 پیمانه 
آرد نصف پیمانه 
وانیل کمی 
گلاب در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری 

 

درست کردن خمیر شیرینی دانمارکی

در مرحله بعد به سراغ درست کردن خمیر میرویم و داخل ظرفی پوست لیموی رنده شده را میریزیم و بعد آب لیمو را به آن اضافه میکنیم و بعد از آن یکی از تخم  مرغ ها را داخل ظرف میشکنیم و با هم زن مقداری مخلوط میکنیم .سپس روغن  مایع را به آن اضافه میکنیم و به ترتیب ، شیر ، نمک و بقیه شکر را اضافه میکنیم. بعد از کمی هم زدن مایع خمیر ترش را به مواد مخلوط شده اضافه میکنیم و هم میزنیم.

آرد را الک کنید و در حین الک کردن کم کم به مایه اضافه کنید و هم بزنید.سطح کار را با کمی آرد بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید و با دست آن را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.بعد از اینکه خمیر نرم و لطیفی بدست آمد آن را داخل ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط نیم ساعتی استراحت کند.

در فاصله استراحت خمیر ، باید کرم وسط شیرینی دانمارکی را آماده کرد و برای اینکار باید داخل ظرفی شکر را با آرد نشاسته  ذرت و یک سوم از شیر سرد با هم مخلوط کرد و هم زد.

بقیه شیر را داخل ظرف دیگری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و وقتی به جوش آمد ، کم کم به مایه کرم اضافه کنید و به سرعت هم بزنید.

سپس مواد ر ا مجددا برمیگردانیم به ظرفی که شیر را جوشاندیم و روی حرارت قرار میدهیم و در حین حرارت آن را هم میزنیم تا غلیظ شود. وقتی مواد شروع کردند به حباب زدن آن را از روی حرارت بر میداریم.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه شیرینی دانمارکی:

ابتدا 2 قاشق خمیر مایه رو با دو قاشق از شکر مخلوط میکنیم و داخل 1 پیمانه شیر ولرممون میریزیم و روشو میپوشونیم حدودا ده دقیقه میزاریم جای نسبتا گرم تا عمل بیاد( محرک خمیر مایه شکر هست نمک به هیچ وجه عمل نمیاره سوال دوستان ). تو این فاصله کرم رو آماده میکنیم تا کاملا خنک بشه به این ترتیب که آب و شیر و آرد و شکر رو روی حرارت ملایم میزاریم هم میزنیم تا غلیظ و یکدست بشه لحظات آخر وانیل و گلاب رو اضافه میکنیم و خاموش میکنیم تا خنک بشه(میتونید فقط از 1 پیمانه آب یا شیر به تنهایی استفاده کنید ).

تخم مرغ، خمیر مایه عمل اومده ، روغن و زعفران رو باهم مخلوط میکنیم، آرد و شکر رو باهم مخلوط میکنیم و کم کم به مایمون اضافه میکنیم تا خمیر لطیفی به دست بیاد اگه چسبنده بود کم کم آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبه ولی خیلی آرد اضافه نکنید چون شیرینی خشک میشه .ورز بدید خمیر رو چند دقیقه بعد به چند قسمت تقسیم کنید و مرحله ی پیچیدن رو شروع کنید. سطح کار رو آرد پاشی کنید و از خمیر بردارید با وردنه باز کنید نه خیلی نازک نه خیلی ضخیم من نوارهایی با عرض 5 سانت باز کردم و از کرم لبه ی خمیر گذاشتم رول کردم و برش زدم اندازه هاش بستگی به سلیقه ی خودتون داره .

بعد از اینکه همه رو رول کردید داخل سینی فر رو کاغذروغنی بندازید و شیرینی هارو روش بچینید با کمی فاصله و روشو بپوشونید و بزارید یک الی دو ساعت استراحت کنه. بعد از استراحت با برس مخصوص زرده تخم مرغ رو رومال میکنیم و برای تزیین از کنجد، پودر شکر، انواع مغزها میتونید استفاده کنید. فر رو از قبل گرم میکنیم با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه. دمای فر های مختلف باهم متفاوته پس باید مراقب باشید زیرش نسوزه. بعد از اینکه خنک شد از کاغذ روغنی جدا کنید و داخل ظرف بچینید. با این دستور 50 عدد دانمارکی متوسط خواهید داشت. داخل یخچال نگه داری کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی